Fredag 31. januar arrangerte vi årets første ProtoMorgen – tidligere kjent som Gründerfrokost, og interessen var stor.
Med hele 92 påmeldte satte vi ny rekord og fylte vår InnovasjonsLab til kapasitet.
Vi hadde gleden av å ha Lead Consultant i Twoday, Anniken Vorpenes, på besøk denne fredagen for å dele sin innsikt om generasjon Z. Med sin solide bakgrunn innen digital markedsføring og vekststrategier, leverte hun et inspirerende foredrag med verdifulle tips om hvordan bedrifter kan forstå, og ikke minst møte forventningene til denne unike målgruppen.
Gen Z, født mellom 1997 og 2012, er digitale innfødte som setter standarden for hva vi forventer som forbrukere, medarbeidere og ledere.
De former fremtidens marked og arbeidsliv med sine verdier, preferanser og digitale ekspertise. For å lykkes i møte med denne generasjonen må bedrifter tilpasse seg en ny virkelighet – raskere enn sine konkurrenter.
Vorpenes påpekte blant annet at generajon Z er mer realistiske enn optimistiske, og foretrekker uavhengighet fremfor samarbeid. De har en entreprenørskaps-mentalitet, er miljø- og verdibevisste, og forventer fleksibilitet, meningsfulle oppgaver og kontinuerlig læring i arbeidslivet. Autentisk kommunikasjon, brukergenerert innhold (UGC) og verdibaserte digitale fellesskap ble trukket frem som viktige eksempler på hvordan man kan engasjere generasjon Z fra et markedsføringsperspektiv.
Neste ProtoMorgen holdes fredag 28. februar av gründer Thomas Dale Fiske fra Sana Ludo AS.
Tema: Slik lykkes du med crowdfunding på Kickstarter.