Fyll verktøykassen med agile arbeidsmetoder slik at bedriften og de ansatte kan jobbe smartere.
Kjernen i agilt arbeid er at man organiserer arbeidet tverrfaglig, kundesentrert og med kontinuerlig forbedring og læring i fokus.
Begrepet «agil» betyr smidig, fleksibel og tilpasningsdyktig. Kjernen i agilt arbeid er at man organiserer arbeidet tverrfaglig, kundesentrert
og med kontinuerlig forbedring og læring i fokus. I tillegg er et viktig trekk at man har stor grad av autonomi i arbeidet.
Agile arbeidsformer har sitt utspring i programvare-verdenen, men har etter hvert spredt seg til mange ulike deler av arbeidslivet.
Tanken at det skal øke farten i innovasjonsarbeidet og gjøre virksomheter i bedre stand til å møte og tilpasse seg raskt etter endrede
preferanser hos kundene, enten de er eksterne eller interne.
Scrum er en agil arbeidsmetode vi i ProtoMore ofte jobber med sammen med våre kunder.
Selve prosjektet gjennomføres på en inkrementell måte hvor vi starter med den viktigste og mest grunnleggende funksjonaliteten (altså den funksjonaliteten produkteier prioriterer høyest). Deretter bygger vi på mer og mer funksjonalitet. På denne måten maksimerer vi hele tiden produktets verdi, og får korte “feedback loops” – altså løpende tilbakemelding på hva som fungerer og ikke fungerer,
som justeres underveis.
Scrum gjør det mulig å fokusere på små, konkrete oppgaver, samtidig som man hele tiden har det store bildet i sikte. Scrum skaper nok struktur til at teamet kan løse noe som ellers kan virke som en uoverkommelig oppgave. Med et tverrfunksjonelt og selvorganiserende team, har teamet selv mulighet til å utføre det arbeidet som kreves for å levere et ferdig produkt, og vil til enhver tid kunne organisere seg slik at det blir utført på mest effektiv måte.